Pa Mania Tales (เรื่องเล่าปามาเนีย) > Wheels, Tires, Brakes & Suspension Systems
ถามหาผู้รู้ครับ...อยากโหลดน้องปาให้เตี้ยลงหน่อยทำไงได้บ้าง
พีชิน ปาดำ บุรีรัมย์:
--- อ้างจาก: พี่ปอ Lumlukka ที่ 1 พฤศจิกายน 2013, 14:56:42 ---
สปริง EMU Full set ผมขอสืบทอดเจตนารมย์พี่ตุ้ยนะครับ....
:sd23:
--- End quote ---
:L2734:
พี่ติ๊ก:
พี่ตุ้ยไม่ลองสปริงเดิมกับโช๊คอีมูดูก่อนเหรอครับ. ได้ความสูงเดิมๆครับ :L4399:
ต๋อง Fuddy:
ความคิดเห็นส่วนตัว ถ้าต้องการ ลดระดับความสูง ผมว่า เล่นสปริงและโช๊ค โหลดเลย ดีกว่า แต่เอ่ ฟิลลิ่งในปัจจุบัน... เกาะได้หนึบ แน่น ดีมาก แล้วจะโหลดลงทำไม
ส่วน ปัญหา............. รถมีความสูงจากเดิมไปพอสมควรทำให้ผบ.ขึ้น-ลงรถไม่สะดวก ขอยืมคำพี่วี ครับ
ว่า แต่ พี่ตุ้ย ถาม เจ๋ง หรือยัง ว่า เจ๋ง ชอบแบบไหน
พี่ม่อน:
ถ้าต้องการให้ผบ.ขึ้นลงสะดวก :L2754:
ผมว่าทำบันไดบันพับได้เพิ่มดีกว่าพี่ตุ้ย :L2897:
หยก วาฬน้ำเงิน:
เอามาฝากครับพี่ตุ้ย...ดูเหมือนการตัดสปริงจะได้ไม่คุ้มเสียนะครับ
Conclusion
Cutting springs to lower a car is an attractive option because it is cheap. It is also easy to get the exact desired ride height by cutting small sections until the ride height is correct. However, it cannot absorb forces from bumps correctly, which lowers ride quality, spoils the handling and causes unnecessary wear on suspension components. Cutting springs will in fact lower a car, but so would flattening the tires.
ที่มา..http://craig.backfire.ca/pages/autos/cutting-springs
นี่อีก..สรุปว่าตัดสปริงให้สั้นลงจะทำให้สปริงกระด้างขึ้นกว่าเดิมครับ
The number of coils is the number of times the spring wire is wrapped around. If a spring has 10 coils as opposed to 20, then all else being equal, the 10-coil spring will be stiffer. Notice that this relationship is also linear: the 10-coil spring will be twice as stiff as the 20-coilspring. Therefore, when coils are cut off a suspension spring to lower a car, the spring will also be stiffened.
ที่มา..http://www.geocities.ws/motorcity/8985/coil.htm
นำร่อง
[0] ดัชนีข้อความ
[#] หน้าถัดไป
[*] หน้าที่แล้ว
Go to full version