Pa Mania Tales (เรื่องเล่าปามาเนีย) > Wheels, Tires, Brakes & Suspension Systems
รุ่นปี 2011 แม็ก 16 ต้องการเปลี่ยนยางตามความเหมาะสม
สุภัทร (Pat):
เรียน พี่โต้ง
สเปคที่ใช้ 265 70 16 แม็กโรงงานเดิมๆ ไม่ได้เปลี่ยนครับ ราคาใกล้เคียงกับที่พี่อ้วนได้มาครับ
ความเร็ว 130-160 ถ้าวิ่งแต่ถนนดำ ใช้ HT ดีกว่าครับ แต่ถ้าอยากขึ้นเขา ลงห้วยบ้าง ก็ใช้ AT เลยครับ
เสียงไม่ต่างกันมาก แต่คงต้องใช้ยาวๆ จึงจะบอกได้ว่าแตกต่างกับยางติดรถอย่างไรครับ
เท่าที่จำข้อมูลได้ มีอีกยี่ห้อ Cooper ราคาจะแพงกว่า HK เส้นละพันครับ แต่โครงสร้างยางมากชั้นกว่า เทียบเท่า BF ยางยอดฮิดครับ
ตูมตาม:
--- อ้างจาก: ^หนึ่ง^Engineering ที่ 18 พฤศจิกายน 2012, 20:31:08 ---พี่โต้งแกแนวเรซซิ่งจัดยาง at ไปดีกว่าครับ ผมก็ใช้อยู่ของ yokohama 265-60-16 :L2734: :L2734: :L2734: :L2734:
--- End quote ---
ตัวนี้ผมก็ชอบครับพี่หนึ่ง....ตอนเปลี่ยนยางก็เล็งอยู่เหมือนกัน แต่ดันไม่มีของ....เลยหันไปคบมิชชลิน Latitude Cross แทนครับ....ก็ดีเหมือนกันครับ ใช้ได้เลย :L2734: :L2734: :L2734:
กิต <Black Angel>:
--- อ้างจาก: โต้ง Tongsom ที่ 18 พฤศจิกายน 2012, 15:45:43 ---
--- อ้างจาก: Kit. Black Angel ที่ 17 พฤศจิกายน 2012, 22:51:51 ---ถ้าพี่โต้งเน้นเงียบ นุ่ม ผมว่ายังไงยาง HT ก็เป็นต่อนะ :D :D :D แถมพี่ใช้ on road ที่ความเร็วสูงประจำ
ส่วนยาง AT ได้เรื่อง "แมน มาดเข้ม look" ปีแรกๆก็คงยังนุ่มเงียบดี แต่คงต้องดูกันว่าจะได้นานแค่ไหน :L2734: :L2734: :L2734:
พี่ลองหาข้อมูลไปเรื่อยๆก่อน หรือจะสอบถาม"เจ้าประจำดู" ไผครับ เผื่อมีอะไรดีๆแนะนำ :L6425: :L6425: :L6425:
--- End quote ---
AT ดอกใหญ่กว่า HT ใช่ไหมครับ
ขอให้เงียบกว่าเสียงเครื่อง ก็พอแล้ว
ใช่ครับ ผมขับอยู่ที่ 130 -160 หลายครั้ง 170 -180 ไม่เกิน 1 นาที
แนะนำหน่อยน้า
--- End quote ---
เจ้าประจำก็ที่หนองมนไงพี่ ว่าจะไม่พาดพิงแล้วเชียว :L6415: :L6415: :L6415:
พอดีไปเจอข้อมูลดีๆ เลยเอามาแบ่งปันและเป็นข้อมูลให้พี่โต้งในการตัดสินใจครับ :L4399: :L4399: :L4399:
What Does H/T Mean for Tires?
H/T Tire Uses
An H/T tire is designed for vehicles that are driven primarily on highways, but that will also be used at times off road.
Trucks and SUVs most commonly use H/T tires.
Advantages
H/T tires allow a driver to use the same tires for everyday highway driving as well as off-road driving.
The tread of H/T tires provides a relatively quiet and smooth ride on paved surfaces while still having a rough enough tread to provide traction in dirt, mud, snow and other off-road surfaces.
Disadvantages
H/T tires are a compromise between the performance of highway tires and terrain tires.
This means that the H/T tires will not perform as well on pavement as highway tires or as well as terrain tires for off-road purposes.
แหล่งที่มาของข้อมูล:
Read more: What Does H/T Mean for Tires? | eHow.com http://www.ehow.com/facts_7351882_h_t-mean-tires_.html#ixzz2Cggubpec
H/T Vs. A/T Tires
Purpose
Highway performance boils down to how much rubber your tire puts on the road.
For acceleration, braking and cornering every bit of rubber in contact with the pavement equates to increased dynamic limits.
However, the broad patches of rubber used on highway tires tend to float over the surface of sand, mud and grass without digging in for traction. This is the primary difference between H/T (highway tread) and A/T (all terrain) tires.
Tread
Off-road traction is all about putting as many mounds-per-square inch of pressure down as possible.
A/T tires are designed like football cleats; their knobby tread breaks the surface upon which they ride, allowing you to put more power down.
H/T tires are basically passenger car tires with very straight tread groove (sipes) to siphon water away while providing as much contact as possible between the vehicle and the road.
Construction
H/T and A/T are internally similar, but A/Ts tend to have thicker and stronger rubber to withstand the rigors of off-road abuse. H/T tires generally have thick metal reinforcing belts and stiff sidewalls, which helps them to keep their round shape when cruising down the road.
Fuel Economy
H/T tires are specifically geared toward highway driving, which means that fuel economy is a higher priority than outright traction. H/T tires use specialized tread grooves, rubber compounds and internal structures to reduce rolling resistance.
Rolling resistance is a function of how well the tire grips the road. High rolling resistance makes for more traction but worse fuel economy;
lower resistance does the opposite. Almost without exception, H/T tires will get better fuel economy than A/Ts.
Durability
The A/Ts knobby tires are specifically designed to increase point-contact pressure.
While this is a good thing for off-roading, it puts a lot of stress on the tread when on asphalt.
The A/T's high contact pressure will tend to make it wear out more quickly than a similar H/T when used on the highway.
Although many consumers using A/T tires will opt for wider tires (which helps to offset the wear problem),
A/T tires will almost always wear out quicker than H/T tires with similar dimensions.
Noise
Off-road oriented A/T tires tend to have large, square tread blocks.
As they contact the road, these tread blocks emit a certain amount of vibration that manifests as a high-pitched hum or drone.
H/T tires have chevron or back-angled tread blocks that help to reduce the acoustic effects of tire contact.
Although tire noise may seem inconsequential, anyone who's driven a vehicle with really aggressive A/T tires can attest to the deafening roar they can cause at freeway speeds.
แหล่งที่มาของข้อมูล:
Read more: H/T Vs. A/T Tires | eHow.com http://www.ehow.com/about_6655798_h_t-vs_-a_t-tires.html#ixzz2CgeO8HA4
พี่โต้ง Tongsom:
--- อ้างจาก: Pat ที่ 19 พฤศจิกายน 2012, 09:04:02 ---เรียน พี่โต้ง
สเปคที่ใช้ 265 70 16 แม็กโรงงานเดิมๆ ไม่ได้เปลี่ยนครับ ราคาใกล้เคียงกับที่พี่อ้วนได้มาครับ
ความเร็ว 130-160 ถ้าวิ่งแต่ถนนดำ ใช้ HT ดีกว่าครับ แต่ถ้าอยากขึ้นเขา ลงห้วยบ้าง ก็ใช้ AT เลยครับ
เสียงไม่ต่างกันมาก แต่คงต้องใช้ยาวๆ จึงจะบอกได้ว่าแตกต่างกับยางติดรถอย่างไรครับ
เท่าที่จำข้อมูลได้ มีอีกยี่ห้อ Cooper ราคาจะแพงกว่า HK เส้นละพันครับ แต่โครงสร้างยางมากชั้นกว่า เทียบเท่า BF ยางยอดฮิดครับ
--- End quote ---
ขอบคุณครับ ถนน ดำ กับ ถนน ปูน อันไหน AT or HT เหมาะสมกว่า หรือ เหมือนๆกัน
ส่วนมากวิ่ง ถนนปูน เส้นกาญจนาภิเษก กทม. ชลบุรีสายใหม่ ครับ
พี่โต้ง Tongsom:
--- อ้างจาก: ตูมตาม ที่ 19 พฤศจิกายน 2012, 10:55:10 ---
--- อ้างจาก: ^หนึ่ง^Engineering ที่ 18 พฤศจิกายน 2012, 20:31:08 ---พี่โต้งแกแนวเรซซิ่งจัดยาง at ไปดีกว่าครับ ผมก็ใช้อยู่ของ yokohama 265-60-16 :L2734: :L2734: :L2734: :L2734:
--- End quote ---
ตัวนี้ผมก็ชอบครับพี่หนึ่ง....ตอนเปลี่ยนยางก็เล็งอยู่เหมือนกัน แต่ดันไม่มีของ....เลยหันไปคบมิชชลิน Latitude Cross แทนครับ....ก็ดีเหมือนกันครับ ใช้ได้เลย :L2734: :L2734: :L2734:
--- End quote ---
--- อ้างจาก: Kit. Black Angel ที่ 19 พฤศจิกายน 2012, 23:41:39 ---
--- อ้างจาก: โต้ง Tongsom ที่ 18 พฤศจิกายน 2012, 15:45:43 ---
--- อ้างจาก: Kit. Black Angel ที่ 17 พฤศจิกายน 2012, 22:51:51 ---ถ้าพี่โต้งเน้นเงียบ นุ่ม ผมว่ายังไงยาง HT ก็เป็นต่อนะ :D :D :D แถมพี่ใช้ on road ที่ความเร็วสูงประจำ
ส่วนยาง AT ได้เรื่อง "แมน มาดเข้ม look" ปีแรกๆก็คงยังนุ่มเงียบดี แต่คงต้องดูกันว่าจะได้นานแค่ไหน :L2734: :L2734: :L2734:
พี่ลองหาข้อมูลไปเรื่อยๆก่อน หรือจะสอบถาม"เจ้าประจำดู" ไผครับ เผื่อมีอะไรดีๆแนะนำ :L6425: :L6425: :L6425:
--- End quote ---
AT ดอกใหญ่กว่า HT ใช่ไหมครับ
ขอให้เงียบกว่าเสียงเครื่อง ก็พอแล้ว
ใช่ครับ ผมขับอยู่ที่ 130 -160 หลายครั้ง 170 -180 ไม่เกิน 1 นาที
แนะนำหน่อยน้า
--- End quote ---
เจ้าประจำก็ที่หนองมนไงพี่ ว่าจะไม่พาดพิงแล้วเชียว :L6415: :L6415: :L6415:
พอดีไปเจอข้อมูลดีๆ เลยเอามาแบ่งปันและเป็นข้อมูลให้พี่โต้งในการตัดสินใจครับ :L4399: :L4399: :L4399:
What Does H/T Mean for Tires?
H/T Tire Uses
An H/T tire is designed for vehicles that are driven primarily on highways, but that will also be used at times off road.
Trucks and SUVs most commonly use H/T tires.
Advantages
H/T tires allow a driver to use the same tires for everyday highway driving as well as off-road driving.
The tread of H/T tires provides a relatively quiet and smooth ride on paved surfaces while still having a rough enough tread to provide traction in dirt, mud, snow and other off-road surfaces.
Disadvantages
H/T tires are a compromise between the performance of highway tires and terrain tires.
This means that the H/T tires will not perform as well on pavement as highway tires or as well as terrain tires for off-road purposes.
แหล่งที่มาของข้อมูล:
Read more: What Does H/T Mean for Tires? | eHow.com http://www.ehow.com/facts_7351882_h_t-mean-tires_.html#ixzz2Cggubpec
H/T Vs. A/T Tires
Purpose
Highway performance boils down to how much rubber your tire puts on the road.
For acceleration, braking and cornering every bit of rubber in contact with the pavement equates to increased dynamic limits.
However, the broad patches of rubber used on highway tires tend to float over the surface of sand, mud and grass without digging in for traction. This is the primary difference between H/T (highway tread) and A/T (all terrain) tires.
Tread
Off-road traction is all about putting as many mounds-per-square inch of pressure down as possible.
A/T tires are designed like football cleats; their knobby tread breaks the surface upon which they ride, allowing you to put more power down.
H/T tires are basically passenger car tires with very straight tread groove (sipes) to siphon water away while providing as much contact as possible between the vehicle and the road.
Construction
H/T and A/T are internally similar, but A/Ts tend to have thicker and stronger rubber to withstand the rigors of off-road abuse. H/T tires generally have thick metal reinforcing belts and stiff sidewalls, which helps them to keep their round shape when cruising down the road.
Fuel Economy
H/T tires are specifically geared toward highway driving, which means that fuel economy is a higher priority than outright traction. H/T tires use specialized tread grooves, rubber compounds and internal structures to reduce rolling resistance.
Rolling resistance is a function of how well the tire grips the road. High rolling resistance makes for more traction but worse fuel economy;
lower resistance does the opposite. Almost without exception, H/T tires will get better fuel economy than A/Ts.
Durability
The A/Ts knobby tires are specifically designed to increase point-contact pressure.
While this is a good thing for off-roading, it puts a lot of stress on the tread when on asphalt.
The A/T's high contact pressure will tend to make it wear out more quickly than a similar H/T when used on the highway.
Although many consumers using A/T tires will opt for wider tires (which helps to offset the wear problem),
A/T tires will almost always wear out quicker than H/T tires with similar dimensions.
Noise
Off-road oriented A/T tires tend to have large, square tread blocks.
As they contact the road, these tread blocks emit a certain amount of vibration that manifests as a high-pitched hum or drone.
H/T tires have chevron or back-angled tread blocks that help to reduce the acoustic effects of tire contact.
Although tire noise may seem inconsequential, anyone who's driven a vehicle with really aggressive A/T tires can attest to the deafening roar they can cause at freeway speeds.
แหล่งที่มาของข้อมูล:
Read more: H/T Vs. A/T Tires | eHow.com http://www.ehow.com/about_6655798_h_t-vs_-a_t-tires.html#ixzz2CgeO8HA4
--- End quote ---
มาเป็นชุดเลย Thank you sir.
นำร่อง
[0] ดัชนีข้อความ
[#] หน้าถัดไป
[*] หน้าที่แล้ว
Go to full version